Gerçekten Zamanda Yolculuk Yapılabilir mi ?

Bazı insanlar meraklıdır bazıları heyecanlı bazılarıysa başarılı bugün biz meraklı bir insanın hayatında bazı dönemlerinde çok merak ettiği ve bunu yaşamak istediği bir şey olan zaman yolculuğunu konuşacağız.

Solucan Deliği
İlk olarak çoğunuz bu Zamanda Yolculuğun imkansız olduğunu düşünmektesinizdir ama aksine bunu şu anda imkansız kılacak bir şey yoktur .



Isaac Newton ' a göre zaman yaydan fırlayan bir ok gibiydi, asla sapmaz ve değiştirilemezdi.

Albert Einstein
Einstein ' a göreyse mutlak zamanın olmadığı ve zamanın göreceli olduğunu düşünmekteydi.
Ona göre herkesin farklı zamanlarda bulunabilmesi
ve zamanı farklı farklı ölçebilmesi mümkün olabilen bir şeydi.

Özel Görecelik Kuramına göre  maddenin ışık hızına yaklaşması durumunda zaman yavaşlar ışık hızındaysa zaman durur  örnek vermek gerekirse Dünya ' dan ışık hızında fırlatılan bir gemimiz olsun ve içinde astronot veya yolcular olsun bu uzay gemisi Dünya ' ya normal şuan ki ilerleyişte olan zamana göre 1000 yıl sonra Dünya ' ya dönsün. Uzay Gemisi içindeki insanlar bu 1000 yıl geçtiğini anlamayıp normal zamandan bir kaç gün geçtiğini sanacaklardır.

Işığın saniyede kat ettiği yol 300.000 bin kilometredir  şimdi söyleyince tuhaf gelmiş olabilir
Işık Hızı
bizim yani insanoğlunun icat ettiği en hızlı şeyse saatte 692 bin kilometreye olan Parker Solar Probe adlı uzay aracıdır şu anlık görevi güneşin çevresinde dönmek ve 1 turunu bitirmiş bulunmakta . Şimdi fark ettiyseniz ışığın saniyede aldığı yolu biz ancak bir saatte alabiliyoruz bu yüzden ışık hızında seyahat etmemiz imkansıza yakındır bu yakın dememin sebebini ilerki cümlelerde anlayacaksınız. 

Bir kara deliğin içine girsek zaman kavramı bizim için yine değişir.
Kara deliği tanımlamak gerekirse:
Maddelerin çok küçük bir noktaya sıkışmasıyla oluşan ve yakınındaki nesnelerin kendi çekim alanından  kaçıp kurtulmasına izin vermeyecek kadar yoğun bir kütlenin yoğunlaştığı uzay bölgesidir. Kara Delik denmesinin sebebiyse ışığı yutacak bir güçte çekim kuvvetine sahip olduğundan kara delik ismini almıştır . 
Bilimsel verilere ışığında kara deliklerde zaman durur veya çok yavaş aktığını gözlemlenir. Eğer bir insan kara deliğin içine girerse hiçbir şeyin farkına varmadan bile ölür.

SOLUCAN Deliği
Şimdiyse benim gerçekte de en merak ettiğim şeylerden biri olan solucan deliklerinden de bu konuda bahsetmekte 
fayda var.
Örneğin bir kağıt düşünün(daha iyi anlamanız için yana görsel koydum) bir köşesinden diğer köşesine giden en kısa yol arasında çizeceğimiz düz bir çizgidir. Fakat kağıdı düz çizgiyi çizdiğimiz yani iki noktayla üst üste getirir ve bu noktalardan kalem ile delik açabiliriz. Böylece noktalar arasındaki en kısa mesafeyi bulmuş oluruz. 

Bunun bir kağıt olduğunu düşünün 
ve en kısa yol 
kağıdı katlayıp 
bir delik açtığımız yer olur
Solucan deliklerinin içinden geçilerek evrenin farklı yer ve zamanlarına çıkılabileceği mümkün olabileceği düşünülmektedir. Bazı bilim adamlarına göreyse geçmişe gitmek imkansızdır çünkü geçmişe gidip dedenizi öldürseniz aslında siz olmamış olacaksınız. Bazı bilim adamlarına göreyse bizim evrenimize benzeyen başka paralel evrenler vardır ve eğer geçmişe gitmiş olup o dünyada yaptığımız şeyler bizi etkilememiş olmuş olacak ve bana göreyse geçmişe gidilebilir  paralel evrene de gidilebilir ancak biz bunları geçmişe gittiğimizden sadece film gibi izlemekte olmuş olacağız çünkü paralel evrende yaptığımız bir şey belki de beni yok edecek ve ilerde olan bir şeyi değiştirmiş olmuş olacak bu da Dünya için çok farklı sonuçlar doğuracak yani belki de böyle bir şey bir insanın olmaması yüzünden belki bir savaş çıkacak ve Dünya bu savaşta yok olacak belki de biri olacak ve bu savaşı engelleyecek yani biraz şu anlık karmaşık gibi geliyor böyle şeyler kulağa belki de gelecekte basit gelecek. 

Görüşmek üzere ben despothayrat

14 Yorumlar

  1. Güzel bir yayın olmuş. Böyle yayınları okumayı gerçekten çok seviyorum.

    Hayırlı Bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizede hayırlı bayramlar yazımı okuduğun içinde ben teşekkür ederim

      Sil
  2. Bayramınız mübarek olsun. Zamanda yolculuk keşke yapılabilse ama geçmişe doğru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zor ama deneriz bayramın kutlu olsun senin de

      Sil
  3. güzel bir yazı olmuş eline sağlık bende geleceğe gitmek istiyorum bu arada iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  4. kara delik solucan deliği ne güzel bilgiler madem hawking i tanıtsanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkası yazdı diye biliyorum o yüzden yazmıyorum

      Sil


  5. İrem gazetesinde bahsedince gelmek istedim. İlgimi çeken bir konu. Dikkatle okudum. Zamanda yolculuğu bilmem ama çok ilerde ışınlanma olabilir gibi geliyor bana. Teşekkürler, emeğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işınlanmanın gelecek yüzyıllarda olmasını düşünemiyorum zaman yolculuğu da aslında bir ışınlanmadır ancak ışınlanma gibi anında gerçekleşmez anında bir şeyin olması şu anda çok ihtimalsiz çünü ışık hızına ihtiyaç vardır . Kısaca ve basitçe ışınlanma anında gerçekleşen bir şey diye tanımladığımız için ışık hızına ihtiyaç vardır ancak zamanda yolculuklar da ışınlanma sayılabilir ancak anında gerçekleşmez. Okuduğun için sağol

      Sil
  6. zaman yolculuğu hep ilgimi çekmiştir. emeğine sağlık :) blogger gazetesinde keşfettim yazını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumuna cevap yazamadım bir süredir blogga bakmiuordum da okudugun icin sagol takip edersen sevinirim

      Sil
Daha yeni Daha eski

Recent in Technology