Apartmana Neden Yıldırım Düşer Sonuçları Ne Olur ?

Yeni bir düzensiz yazı attığım günde daha merhaba despothayrat okuyucuları bir süre yazı atamamıştım çünkü ameliyat olmuştum şimdiyse yeniden bir süre yazı atamadım bunun sebebiyse apartmanımıza tekrardan yıldırım düşmesi evet yanlış duymadınız apartmanımıza tekrardan yıldırım düştü ve internetin gitmesi sonucu yazı yazamadım son günlerde bir sürü şey yaşadım ve size hayattan bahsetmeyeceğim çünkü burası bir bilgi verme platformu ancak tabi ki düşüncelerimi de katacağım her neyse bende bir sürü bir şey yaşadığım için bunları içerik haline getireceğim yeni bir seriye başlıyorum. 

Serinin adı Benim Tuhaf Yaşantım

Bugünkü Konumuzsa Apartmana Neden Yıldırım Düşer Sonuçları Neler Olur

İlk olarak apartmana yıldırım düşmesi için genel olarak yaşadığınız
Paratoner
bölgedeki yağışların şimşekli olması gerekir. Ancak sürekli yağışlar şimşekli olmasa da bir gün düşme olasılığı var ikinci olarak polis veya jandarma gibi yerlerdeki çekim engelleyici ve bazı bizim bilmediğimiz çeşitli şeylerden dolayı şimşeği çekmiş oluyor buna bazılarınız saçma diyecek ancak benim yaşadığım yerde genel olarak şimşeğin düştüğü yer bu çevrede ve başka yerlerde yok .


2. olarak genel olarak şimşeğin yüksek apartmanlara düşme olasılığı daha fazladır.

Peki Neden apartmanlara Yıldırım düşer hiç düşündünüz mü ?

Basitçe anlatmam gerekirse 2 çeşit yük vardır bunlardan biri
artı diğeriyse eksidir Artı Yükler hareketsizdir eksi yükler hareket edebilir.
Apartmanımızda eğer topraklama yapılırsa apartmanız nötr yani
Yıldırım
artı ve eksilerin eşit olur ve bu durumda apartmanımıza yıldırım düşme olasılığı azalır ancak topraklama yapılmazsa apartmanımız zamanla eksi yükler gider ve apartmanımızda artı yükler hareket edemediği için kalır ve şimşek de hareket edebildiği için eksi olduğunu anlarsak artı ve eksinin de birbirini çektiğini bildiğimizden apartmanımıza yıldırım düşme olasılığı artacağını da anlamış oluruz ancak bazılarınız paratoner var diyecektir paratoner sadece akımın apartmandaki elektronik eşyalar çatıya zarar vermesini önler ve akımı düzenli bir şekilde toprağa verir.

Ancak paratoner yerine sadece kendi daireniz içinde akım önleyici şeyler vardır. Bunu da anlattığıma göre gelelim bugünkü son sorumuza

Apartmana Yıldırım Düştükten Sonra Ne Olur ?

Sonuçları insanı ölüme kadar götürebiliyor hatta apartmanın içi
Topraklama
tamamen sarı filan oluyor renk değiştiriyor apartman tamamıyla ve siz bu şimşeği 2 kilometre uzaklıktan yanınızda bomba patlamış gibi hissediyorsunuz ancak  paratoner olsaydı  apartmanın içinde olsanız bir şey olmayacaktı sadece çıkan sesten biraz etkilenebilirdiniz bu arada unutmadan söyleyeyim eğer paratoneriniz yoksa evinizdeki neredeyse bütün elektrikli eşyalarınız hepsi bozuluyor bu yüzden şimşekli bir yerde oturuyorsanız fişlerinizi çıkarmayı unutmayın ve eğer televizyonunuz çanaklıysa çanak antenini bile çıkarın derim yoksa televizyonunuz ana çipi yanabilir akım düzenleyicinize çok güvenmeyin çünkü şimşek onun düzenlediği akımdan kat ve kat fazla
.

Umarım Bugünkü yazımı beğenmişsinizdir ben despothayrat 

7 Yorumlar

Daha yeni Daha eski

Recent in Technology